10.5.2008

Kiirettä taas

Olipa vaihteeksi kiireinen viikko. Tarkastin läjän harjoitustöitä, hain töitä, hain tohtorikouluun, kävin pankissa anomassa lainaa, pistin asunnon myyntiin ja perjantaina oli koko päivän kestävä workshoppi.

Kuten kerroin hain sitten sitä työpaikkaa jonka bongasin kuukausi sitten. Kuukausi sitten meni hakupäätöstä jahkaillessa, mutta vihdoin sain hakemuksen jätettyä.

Keskiviikkona proffani kertoi, että minun kannattaisi hakea yliopiston tutkijakouluun. Kolmen vuoden rahoituksesta on kyse ja saisin toteuttaa omaa tutkimussuunnitelmaani eli saisin tehdä sitä mitä olen halunnut. Jos minut tutkijakouluun hyväksytään, niin kyllä minä sinne sitten menen.

Tein hätäisesti hakemuksen, koska aikaa hakudeadlineen oli vain pari tuntia. Vaikka oli kiire, sain vaatimukset täyttävän hakemuksen pakkollisine liitteineen tehtyä ja palautettua ajoissa. Ilmeisesti ennen juhannusta pitäisi kuulla pääsinkö. Uskoisin, että monella hakijoista on kursseista parempia arvosanoja kuin minulla. Minulla etuna taasen on kokemus. Kyse on nyt siitä arvostaako hakukomitea myös monipuolista taustaani ja minkä arvoisena he tutkimussuunnitelmani näkevät.

Pongasin viime viikonloppuna netistä kivan kämpän. Kämppä on saunallinen kaksio, kunto on hyvä, sijainti on kivenheiton päässä stokkalta ja hinta oli sellainen, että minulla saattaisi siihen juuri ja juuri olla varaa. Keskiviikkona kävin pankissa ja hekin olivat sitä mieltä, että kykenisin isommasta lainasta selviämään. Torstaina pistin sitten oman kämpän myyntiin. En aio jäädä kahden asunnon loukkuun, vaan myyn ensiksi oman kämppäni ja vasta sitten ostan uuden. Silläkin uhalla, että missaan tuon ekan löytöni.

Kämppäkin on nyt siisti, kun oli pakko siivota myynti-ilmoituksen kuvia varten. Siivosin torstaina koko aamupäivän ja tänään olen jatkanut operaatiota. Pakko pitää kämppä jatkuvasti siistinä, kun ei sitä koskaan tiedä koska joku haluaa tulla kämppää katsomaan.

Perjantai meni sitten workshoppissa yhteistyöyrityksen tiloissa ja siellä meni koko päivä. Arvioitiin yrityksen tuotteen ohjelmistoarkkitehtuuria. Olin vielä kirjurina, joten koko päivä piti olla skarppina. Oli pitkä ja raskas päivä, mutta saimme sentään jotain aikaan sillä yrityksen edustaja oli tyytyväinen. Saimme myös luotua ihan hyvin materiaalia, jonka perusteella kirjoitan arviointiraportin.

Olin kyllä aika naatti perjantai-iltana, mutta jotenkin vapautunut fiilis oli. Tuntui hyvältä saada paljon aikaan. Hyvä, että sain tehtyä tärkeitä päätöksiä, joita olen pitkään harkinnut.

Ei kommentteja: