16.2.2008

Sonera palvelee

Soneralta tuli sähköpostiviesti:



Sähköpostiin reilusti lisätilaa: uusi koko 500 Mt


Aivan mahtava parannus, sähköpostilaatikon koko ei uudistuksen jälkeen ole pahasti ilmaista gmailia jäljessä. GMailin postilaatikossa kun kokoa on enää vain kymmenen kertaa enemmän. IMAP tukea ei taida valitettavasti Soneran mailista löytyä, joten edelleen taidan käyttää muita palveluita sähköpostitarpeisiini.

Selkeytämme Sonera Laajakaistan peruspalveluita 1.4.2008, jolloin mm. MOT-sanakirja sekä Pikkujättiläinen-tietosanakirja poistuu kokonaan käytöstä. Vastaavanlaisista palveluista on useita maksuttomia vaihtoehtoja internetissä. Lisätietoja laajakaistan peruspalveluista saat osoitteesta www.sonera.fi/laajakaista/uudistus.


Hyvä, että tulee näitä markkinointiposteja, että pysyy kielikorva ajantasalla. En esimerkiksi ollut aikaisemmin ymmärtänyt, että “selkeytämme” ilmeisesti tarkoittaa nykyään samaa kuin “vähennämme”. Vanhanaikaiselta kieltämättä olisi kuulostanut “Vähennämme palveluja, hinta pysyy samana!”

Laajakaista-asiakkaanamme olet sähköisten palvelujen edelläkävijä. Laajakaistan paperilasku maksaa 1.4.2008 alkaen 1,00 € / lasku, mutta saat laajakaistalaskusi jatkossakin maksutta tilaamalla sähköisen laskun.


Yes, sähköisen laskun saa maksutta! Todella mahtavaa! Pelkäsin jo, että sähköisestä laskusta joutuisi jotain palvelumaksua maksamaan, aiheutuuhan siitä varmaan Soneralle paljon kustannuksia. Kyllä siitä ilosta, että pääsee laskua maksamaan maksaisi ihan mielellään joitain euroja. Ja kyllä 1€ paperilaskusta on aika edullinen. Kyllähän siitä tulee kuitenkin paljon kustannuksia, kun on kirjekuorta, postimerkkiä ja soneran tuntien varmaan joku käsityönä sitä postittamassa.


Huom. Älä vastaa tähän sähköpostiviestiin, sillä vastausviestejä ei käsitellä.


Vastasin nyt kuitenkin, mutta näin blogimuodossa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tarkennusta, Soneran asiakkaiden omilla sivuilla olevassa tiedotteessa kerrotaan, että nuo laskut toimitetaan sähköpostilla. Soneralla on myös se erillinen sähköinen laskupalvelu joka liitetään pankkiin. Nämä ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.

Onkin mielenkiintoista seurata milloin ensimmäiset huijaus-laskut saapuvat Soneran asiakkaiden postilaatikkoihin, joissa tilinumero onkin jotain muuta kuin Soneran numero. Todella tietoturvallista toimintaa Soneralta - ai niin, eihän siellä ennenkään tuollaisesta ole välitetty.

Itse ajattelin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Aina kun saan sähköpostilla PDF-laskun, soitan Soneran asiakaspalveluun ja kysyn onko lasku aito - työnantajan tai kuukausiveloitteisella puhelimella tietenkin. Toivottavasti muutkin tekevät näin. Luonto säästyy ja Soneralta ei potkita enempää työntekijöitä ulos.

veskuh kirjoitti...

Hyvä huomio! Noita huijauslaskuja aivan varmaan tulee.

Heh =) Ihan hyvä idea laskun oikellisuuden varmistamiseen.

Ihan totta, tuntuu siltä, että tietoturvasta ei paljoa ole sähköpostilaskun kanssa välitetty. Ainakaan mitään ohjeita miten varmistaa laskun oikeellisuus, en vielä ole nähnyt.

Ja varmaankaan edes tällaisille "valistuneille" käyttäjille ei tarjota mahdollisuutta käyttää vakiintunutta ja ilmaista digitaalista allekirjoitusta eli PGP:tä laskun lähettäjän autentikointiin.